Edukacijsko rehabilitacijski
fakultet ima bogatu tradiciju naučno-istraživačkih aktivnosti
koje imaju karakter primijenjenih razvojnih istraživanja
usmjerenih na nove usluge za osobe sa onesposobljenjem
u pravcu socijalnog /inkluzivnog modela u nacionalnom
kontekstu tj. ostvarivanje osnovnih prava osoba kroz
implementaciju državnih i međunarodnih dokumentata u
konkretiziranju proklamirane želje za ravnopravnost
bez diskriminacije.
Ekspertiza nastavnika i saradnika
leži u oblastima:
Istraživanja društvenog položaja
i razvoja novih usluga za:
- osobe sa intelektualnim teškoćama/mentalnom
retardacijom
- osobe sa hroničnim bolestima
i motoričkim poremećajima
- osobe sa oštećenjem vida
- osobe sa oštećenjem sluha
- osobe sa poremećajima glasa,
jezika i govora
- osobe sa poremećajima u ponašanju
Navedene naučno-istraživačke aktivnosti
se provode kroz realizaciju:
- Istraživanja u okviru doktorskih
disertacija i magistarskih radova na doktorskom i
magistarskom studiju
- Naučno-istraživačkih projekata
podržanih od vladinih (ministarstva na nivou države,
federacije i kantona) i nevladinih naučnih fondova
( WUS)
- Naučno-istraživačkih projekata
podržanih od različitih organizacija i fondova kao
što su: naučni fondovi evropske unije, zemalja evropske
unije i SAD
Rezultati naučno-istraživačkog
rada su publikovani u referentni časopisima (Journal
of Special Education and Rehabilitation, The Journal
of International Social Research, US-China Education
Review, Social reintegration, Journal of Special Education
and Rehabilitation, Acta Medica Saliniana, Acta informatica
medica, Health MED) i referentnim konferencijama i kongresima
(2nd Congress fo Slovenian Logopedists with international
participation, WCCES XIII World Congerss comparative
education societies “Living together: Educatin and intercultural
dialogue, Sarajevo,September 3-7,2007, III ICEVI Balkan
Conferenc “Transition of special education and rehabilitation-
new possibilities, B.H. Jonsen (Ed.). (2005) Socio-Emotional
Growth and Development of Learning Strategies, Oslo
Academic Press: Unipub forlag), te doktorskim ( 22 )
i magistarskim (42) disertacijijama.
|