|
UNIVERZITET
U TUZLI
SLUŽBA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU
Tuzla, 09.12.2011. god.
Održan Međunarodni okrugli
sto
,, KVALIFIKACIJSKI OKVIR, NACIONALNI KVALIFIKACIJSKI
OKVIR I STANDARDI
ZANIMANJA KAO UVJET ZA MOBILNOST RADNE SNAGE”
U organizaciji Federalnog
ministarstva obrazovanja i nauke, na Univerzitetu u Tuzli je
održan međunarodni okrugli sto na temu „Kvalifikacijski okvir,
nacionalni kvalifikacijski okvir i standardi zanimanja kao uvjet
za mobilnost radne snage“. U radu okruglog stola su učestvovali
eminentni stručnjaci iz Evrope, regije i Bosne i Hercegovine.
Cilj ovog skupa, koji
tematizira jedno od najvažnijih pitanja kvalifikacijskog okvira
u aktuelnom trenutku je dati pregled stanja razvoja i izrade
Kvalifikacijskog okvira u BiH koji treba povezati prethodne,
sadašnje i buduće rezultate učenja, te ih postaviti u međusobne
odnose kako unutar BiH, tako i evropskog kvalifikacijskog okvira
i evropskog obrazovnog prostora.
Međunarodni okrugli sto
zvanično je otvorio Federalni ministar obrazovanja i nauke,
Damir Mašić koji je kazao da organizacijom ovakvih i sličnih
skupova Federalno ministarstvo želi kreirati forum za razmatranje
trenutnog stanja i perspektiva razvoja kvalifikacijskog okvira
u Bosni i Hercegovini te razmatranje iskustva koja druge zemlje
imaju u ovom području.
- Imajući u vidu nedostatak
informacija o tome šta je Evropski okvir kvalifikacija, kako
se dolazi do nacionalnog okvira kvalifikacija, probleme koji
nastaju pri upoređivanju starih i novih kvalifikacija, pogotovo
u visokom obrazovanju, te probleme u okviru implementacije Bolonjskog
procesa, mi smo u Federalnom ministarstvu obrazovanja i nauke
odlučili da stručnoj i široj javnosti predstavimo pregled osnovnih
pojmova vezanih za okvir kvalifikacija, proces nastajanja Evropskog
okvira kvalifikacija i karakteristike koje bi nacionalni okvir
kvalifikacija trebao imati. Osim toga, namjera je i da se da
osvrt na pojam kompetencija, kao i na prednosti i ograničenja
koje ima razvoj kurikuluma, sa fokusom na kompetencije - istakao
je federalni ministar Damir Mašić.
Ovom prilikom posebno
je analiziran napredak reforme visokog obrazovanja, a predstavljene
su i mogućnosti za unapređenje primjene Bolonjskog procesa i
pristupanja Bosne i Hercegovine Evropskom prostoru visokog obrazovanja.
Prisutnim učesnicima okruglog
stola, predstavnicima organa vlasti i akademske zajednice te
međunarodnih organizacija obratili su se i ministrica obrazovanja,
nauke, kulture i sporta Tuzlanskog kantona, prof.dr. Nađa Avdibašić-Vukadinović
i rektor Univerziteta u Tuzli, dr. sc. Enver Halilović, red.
prof.
- Nemamo vremena za lutanja
pri pristupanju savremenim putevima obrazovanja. Jedina nam
je perspektiva da postanemo sastavni dio globalnog evropskog
obrazovanja, dio evropske zajednice i civilizacije. Svakako
da danas imamo eminentne predavače, znači predstavnike zemalja
koje su već prošle kroz te reformske transformacije visokog
obrazovanja. Oni su već na tom jednom putu ulaska u evropsku
akademsku zajednicu, na putu su poštivanja svih tih standarda,
a mi smo tek negdje na početku, i svakako da njihovo iskustvo
koje će nam danas oni kroz svoja izlaganja prenijeti biti korisna
za budućnost naše akademske zajednice - istakla je ministrica
prof. dr. Nađa Avdibašić-Vukadinović u svom obraćanju.
Rektor Univerziteta u
Tuzli, dr. sc. Enver Halilović, red. prof. se posebno zahvalio
Federalnom ministru obrazovanja, Damiru Mašiću na senzibilitetu
za visoko obrazovanje te na iniciranju i organizovanju više
okruglih stolova i spajanju svih univerziteta u Bosni i Hercegovini.
Rektor Halilović je govorio o implementaciji Bolonjskog procesa,
usaglašavanju i moduliranju nastavnih planova i programa u srednjem
i visokom obrazovanju, usvajanju međunarodnih standarda za kvalificiranje
diploma, te o izradi mehanizama osiguranja kvaliteta kroz eksternu
akreditaciju visokoškolskih ustanova i sve što je neophodno
da se ona provede. Vezano za ovu temu, rektor dr.sc. Enver Halilović,
red. prof. je rekao:
- Evropski kvalifikacijski
okvir za visoko obrazovanje je dokument koji je usvojila Konferencija
evropskih ministara obrazovanja u Bergenu 2005. godine. On definira
generičke deskriptore za svaki od tri ciklusa visokog obrazovanja.
Smisao i svrha donošenja ovog dokumenta je da se primjenjuje
u svim državama potpisnicama bolonjskog procesa. Kvalifikacijski
okvir u Bosni i Hercegovini treba: povezati prethodne, sadašnje
i buduće rezultate učenja, postaviti ih u međusobne horizontalne
i vertikalne odnose unutar Bosne i Hercegovine, uskladiti s
Evropskim kvalifikacijskim okvirom i evropskim obrazovnim prostorom.
- te dodao:
- Nakon tri godine rada
na materijalu Evropski kvalifikacijski okvir visokog obrazovanja,
Evropski parlament i Vijeće Evropske unije su aprila 2008. godine
usvojili Evropski kvalifikacijski okvir za cjeloživotno učenje,
kao podsticaj mobilnosti i cjeloživotnom učenju, čime se ispunjavaju
ciljevi zacrtani u Lisabonskoj strategiji za rast i zapošljivost.
Cjeloživotno učenje je podtema našeg današnjeg skupa. Evropski
kvalifikacijski okvir za cjeloživotno učenje ima za cilj olakšano
upoređivanje transparentnih kvalifikacija i kvalifikacijskih
nivoa, sto omogućava brzu mobilnost trzišta rada, uspostavljanje
koncepta cjeloživotnog učenja i osiguranja kvaliteta obrazovanja.
Strateški cilj Evropskog kvalifikacijskog okvira je da osigura
da kvalifikacije zadovoljavaju društvene i ekonomske potrebe
svake zemlje ponaosob i Evropske unije u cjelini, da iza svake
kvalifikacije stoji osiguran kvalitet i da se na fleksibilan
način omogući svakom pojednicu i horizontalni i vertikalni napredak
kroz kvalifikacijsku ljestvicu. Visoko obrazovanje u BiH danas
se susreće sa brojnim izazovima. Za mnoga od njih, posebno za
ona političkog karaktera niko nema
zajedničkog odgovora. Danas ćemo čuti kako su neka od njih riješena
u svijetu i nekim zemljama u našem okruženju. Univerzitet u
Tuzli učestvuje u jednom Tempus projektu na temu cjeloživotnog
obrazovanja i spreman je da implementira njegove rezultate.
Učešće u ovom okruglom
stolu su uzeli eminentni stručnjaci, domaći i strani eksperti:
dr Terence Clifford Amos, ekspert EU za Bolonjski proces, prof.
dr. Mile Dželalija, voditelj Operativnog tima za potporu Povjerenstva
Vlade RH za izradu HKO, Karen Roberts, bivša koordinatorica
projekta Vijeća Evrope "Jačanje visokog obrazovanja u BiH
(SHE)", Daria Duilović, voditeljica radne grupe za izradu
kvalifikacijskog okvira z BiH, Ministarstvo civilnih poslova
BiH, Jadranka Mihić, Programme Manager za obrazovanje i zdravlje,
Delegacija EU u BiH, Mr. sc. Zdenka Steblovnik Župan, članica
Upravnog odbora Evropskog udruženja visokog stručnog obrazovanje
EURASHE.
SLUŽBA ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU
|