Z A P I S N I K
sa V sjednice Senata Univerziteta (tematska sjednica)
održane 09.05.2007. godine
sa početkom u 13,00 sati u sali za sjednice Rektorata Univerziteta u
Tuzli
Zbog
objektivne spriječenosti prof.dr. Džeme Tufekčića, rektora Univerziteta da predsjedava
sjednicom, sjednicu je otvorila i istoj
predsjedavala prof.dr. Admedina Savković, prorektor za nastavu i studentska
pitanja.
Sjednici
su prisustvovali slijedeći članovi Senata: prof.dr. Enver Mandžić, prof.dr.
Mirsad Đonlagić, prof.dr. Snježana Marić, prof. Vlado Kerošević, prof.dr. Srđan
Vukadinović, doc.dr. Ajša Mahmutagić,
prof.dr. Reuf Kapić, prof.dr. Izudin Kešetović, doc.dr. Amir Tokić, doc.dr.
Aljo Mujčić, prof.dr. Lejla Begić,
prof.dr. Zlata Mujagić, prof.dr. Branimir Mikić, doc.dr. Alija Biberović, prof.dr. Azem Kožar, doc.dr. Izet Alić, prof.dr. Farid Ljuca, doc.dr. Hajro Kofrc, doc.dr. Izudin
Hasanović, prof.dr. Fehim Dedagić, prof.dr. Salih Kulenović, prof.dr. Mirjana Radić i Ismet Pirić, dipl.ecc.
Sjednici nisu prisustvovali: prof.dr. Džemo Tufekčić – rektor Univerziteta, prof.dr. Nevzeta Salihović, doc.dr. Bego Omerčević, prof.dr. Ramiz Šelo, prof.dr. Kasim Muminhodžić, prof.dr. Abdulah Bašić, prof.dr. Izet Žigić i prof.dr. Muhamed Bijedić.
Osim članova Senata sjednici su prisustvovali: Jasmina Berbić, generalni sekretar Univerziteta, mr.sc. Amela Teskeredžić, viši saradnik u Uredu za nastavu i studentska pitanja i Mirsada Delić, sekretar Senata.
DNEVNI RED
1. Razmatranje prijedloga okvira za izradu Nastavnih planova i programa dodiplomskog studija na Fakultetima/Akademiji Univerziteta u Tuzli sa primjenom od školske 2007/08. godine
2. Utvrđivanje načina i okvira za implementaciju magistarskog i doktorskog studija na Univerzitetu u Tuzli
3. Donošenje Odluke o raspisivanju Konkursa za izbor u naučno-nastavna, umjetničko-nastavna i saradnička zvanja na Univerzitetu u Tuzli
TAČKA 1.
RAZMATRANJE PRIJEDLOGA OKVIRA ZA IZRADU NASTAVNIH
PLANOVA I PROGRAMA DODIPLOMSKOG STUDIJA NA FAKULTETIMA/AKADEMIJI UNIVERZITETA U
TUZLI SA PRIMJENOM OD ŠKOLSKE 2007/08. GODINE
Prof.dr. Admedina Savković obrazložila je dostavljeni prijedlog Okvira za izradu nastavnih planova i programa dodiplomskog studija na Fakultetima/Akademiji Univerziteta u Tuzli sa primjenom od školske 2007/08. godine, obavljena je i rasprava u kojoj je učestvovala većina članova Senata, nakon čega je Senat Univerziteta donio
1.
O D L U K U
o utvrđivanju prijedloga okvira za izradu nastavnih planova i programa dodiplomskog studija na Fakultetima/Akademiji Univerziteta u Tuzli sa primjenom od školske 2007/08. godine
I
Utvrđuje se prijedlog Okvira za izradu nastavnih planova i programa dodiplomskog studija na Fakultetima/Akademiji Univerziteta u Tuzli sa primjenom od školske 2007/08. godine:
Imenovana Komisija je sistematizovala elemente za izradu okvira Nastavnih planova i programa dodiplomskog studija u četiri kategorije:
Ad1. Odrediti naziv studijskog profila i naziv diplome koja se stiče.
Dati popis kompetencija i vještina koje se studijem stiču.
Dati popis pozicija za moguće zaposlenje po završetku tog studija.
Ad2. U skladu sa važećim zakonskim okvirom i Odlukom Senata, neophodno je pridržavati se stava o trajanju studija za prvi ciklus (dodiplomski studij u trajanju od 4 godine, sa ukupnim brojem kredita 240 ECTS (30 ECTS po semestru), izuzev Medicinskog fakulteta (integralni studij u trajanju od 6 godina) i drugi ciklus studija u trajanju od 1 godine sa ukupnim brojem kredita 60 ECTS.
Ukupno opterećenje studenata u nastavi mora biti u okviru 25-30 sati sedmične nastavne aktivnosti, odnosno 40 sati ukupnog sedmičnog opterećenja.
Ad3. Nastavni predmeti se dijele na 3 kategorije:
a. obavezni predmeti, do 25 ECTS;
b. stručni izborni predmet 3 ECTS;
c. univerzitetski zajednički predmeti, najviše 2 ECTS;
U ukupnom studiju na Univerzitetu u Tuzli, u nastavne planove i programe treba alocirati najmanje po dva stručna izborna predmeta u semestru, u svakom nastavnom planu. Listu izbornih univerzitetskih predmeta definira Senat Univerziteta, a na prijedlog Naučno - nastavnih Vijeća Akademije/Fakulteta. Prije početka svake školske godine (izuzev školske 2007/08. godine, prva sjednica Senata 12.09. 2007. godine na kojoj je potrebno usvoji zajedničku listi izbornih Univerzitetskih predmeta) fakulteti donose Odluku koje predmete će ponuditi studentima sa zajedničke liste Univerziteta (do 25.05. tekuće školske godine, i za sjednicu Senata Univerziteta).
Uvesti obavezano održavanje prakse na svim tehničkim fakultetima, Edukacijsko-rehabilitacijskom i Filozofskom fakultetu, a što je regulisano Pravilnikom o organizovanju dodiplomskog, postdiplomskog studija i postupku za sticanje doktorata nauka u JU Univerzitet u Tuzli, (februar, 2001.godina).
Završetak I ciklusa je sa odbranjenim diplomskim radom ili bez odbrane diplomskog rada, ali sa položenim svim ispitima iz VIII semestra, odnosno XII semestra za Medicinski fakultet, što je preduslov za prelazak na II ciklus.
Diploma i dodatak diplomi (Član 142. Pravila Univerziteta, prečišćenii tekst, april, 2006. godine) sadrži šifre predmeta sa određenim brojem kredita iz nastavnog plana i programa.
Student može upisati narednu godinu studija i ako do kraja školske godine ne položi ispite iz najviše 2 bilo koja dvosemestralna nastavna predmeta tekuće godine studija, odnosno bilo kojih nastavnih predmeta čije ukupno trajanje ne prelazi 4 semestra, odnosno ekvivalent odgovarajućih ECTS bodova u skladu sa nastavnim planom (član 119. Pravila Univerziteta, prečišćeni tekst, april, 2006. godine).
Ad3.1. PRIMJER ZA IZRAČUNAVANJE ECTS-a
Predmet (3+1+3)
- kontaktni sati: 3+1+3 =7 sati
- ne kontaktni sati :1,5 – učenje za ispit ( što odgovara 3 sata predavanja)
0,5 – za auditorne vježbe (što odgovara 1 satu auditornih vježbi)
1 sat- za praktikum ( što odgovara 3 sata laboratorijskih vježbi)
∑
3 sata ( potrebna za sedmično učenje)
Semestralno:
- semestar X kontaktni sati
15 radnih sedmica x 7 kontaktnih sati = 105 sati
- semestar x nekontaktni sati
15 radnih sedmica x 3 nekontaktna sata = 45 sati
Kolokvij i ispiti
Kolokvij /semestar ------------------------------------------------------------------1,5 sat
ispiti (januarski rok- 2 termina) – računarski dio ( pismeni) - 1,5 +1,5 sati =3 sata
teoretski dio ( usmeni) - 1,5 +1,5 sati =3 sata
∑
7,5 sati
∑ :105 +45 + 7,5 = 157,5 : 30 ECTS= 5, 25 ECTS-a
≈ 5 ECTS
Ad4. Novi nastavni planovi i programi se ne smiju bazirati na neakademskim principima i subjektivnom odnosu, nego na objektivnim i generalnim principima nauke i struke, na realnoj harmonizaciji planova i programa koji neće urušiti postojeći akademski i finansijski sistem Univerziteta. Iz tog razloga, neophodno je dati pregled planiranog angažovanja postojećeg kadra i angažovanja gostujućih nastavnika, te finansijski pregled koštanja novog plana i programa.
Prijedlog nastavnih planova i programa dostaviti po ranije utvrđenom obrascu iz 2003/04. godine:
- potpisane od strane Dekana akademije/fakultet (svaki list pojedinačno),
- sa Odlukom Naučno-nastavnog / umjetničkog vijeća,
- protokolisano na Univerzitetu u Tuzli.
Prijedlog opštih izbornih predmeta za listu opštih izbornih nastavnih predmeta Univerziteta u Tuzli, dostaviti do sjednice Senata koja je predviđena za 12.09.2007. godine.
Prijedlog novih nastavnih planova i programa i prijedlog redizajniranih naučnih oblasti i katedri dostaviti do 27.06.2007. godine (u elektronskoj i printanoj formi).
Prijedlog koji se može realizirati izmjenom Zakona o visokom
obrazovanju TK i Pravila
Univerziteta, a od značaja za
izradu novih nastavnih planova i programa:
1. Promjeniti formu ispita – dvije ili tri forme ispita, što je uslovljenom specifikumom svakog fakulteta;
2. Kontinuirano praćenje znanja tokom semestra je po principu po 10 bodova za redovnost, marljivost, kvalitet znanja, kvantitet znanja te 60 bodova za ocjenu što ukupno iznosi 100 bodova za ocjenu 10 (A). Rangiranje na osnovu pomenutog je od 91bod do 100 je ocjena 10 (A); 81-90 ocjena 9 (B); 71-80 ocjena 8 (C); 61-70 ocjena 7 (D); 51-60 ocjena 6 (E); 41-50 ocjena 5 (FX); 31 i manje je F;
3. Regulisti u metodologiji studija kontinuirano učenje i polaganje kao uslov za pristup završnoj formi ispita;
4. Obavezan je mentorski rad u nastavi za Akademiju Dramskih Umjetnosti na Univerzitetu u Tuzli;
5. Uvesti prijave za svaki ispitni rok;
6. Ograničiti broj ispitnih rokova (npr. januarsko-februarski, junsko-julski i sepembarski rok);
7. Smanjiti broj preduslovnih predmeta iz niže u višu godinu studija, a istovremeno rasteretiti prvu i drugu godinu studija;
8. Tačno definisati predmete koje student mora položiti da bi stekao uslov da polaže predmet koji predstavlja integralnu naučnu cjelinu;
9. Definisati broj ECTS-a za prenos u narednu godinu;
10. Pripremiti izmjenu za Farmaceutski fakultet.
U vezi sa donesenom Odlukom, Senat Univerziteta donio je i slijedeći
1.1.
Z A K LJ U Č A K
Zadužuje se Jasmina Berbić, dipl.pravnik – generalni sekretar Univerziteta, da za narednu sjednicu Senata Univerziteta pripremi prijedlog – inicijative za izmjenu Pravila Univerziteta u Tuzli i Zakona o visokom obrazovanju Tuzlanskog kantona, radi implementacije smjernica sadržanih u okviru za izradu nastavnih planova i programa dodiplomskog studija za generaciju studenata koja će upisati I godinu studija akademske 2007/08. godine i to:
- uvesti kontinuirano učenje i polaganje ispita, kao uslov za pristup završnom ispitu;
- kontinuirano praćenje znanja tokom semestra je po principu po 10 bodova za redovnost, marljivost, kvalitet znanja, kvantitet znanja te 60 bodova za ocjenu što ukupno iznosi 100 bodova za ocjenu 10 (A). Rangiranje na osnovu pomenutog je od 91bod do 100 je ocjena 10 (A); 81-90 ocjena 9 (B); 71-80 ocjena 8 (C); 61-70 ocjena 7 (D); 51-60 ocjena 6 (E); 41-50 ocjena 5 (FX); 31 i manje je F;
- smanjenje broja ispitnih rokova (npr. januarsko-februarski, junsko-julski i septembarski);
- definisanje načina provjere znanja studenata (dvije ili tri forme ispita, specifikum svakog fakulteta);
- utvrditi uslove za prelazak studenata u narednu godinu studija smanjenjem preduslovnih prenesenih predmeta iz niže u višu godinu studija;
- promjena trajanja dužine studija za Farmaceutski fakultet;
- definisati I i II ciklus kao integralnu cjelinu;
- definisati broj ECTS za prijenos u narednu godinu studija;
- uvesti kao obavezu mentorski rad u nastavi za Akademiju dramskih umjetnosti;
- uvesti prijave za svaki ispitni rok;
- tačno definisati predmete koje student mora položiti da bi stekao uslov da polaže predmet koji predstavlja integralnu naučnu cjelinu.
TAČKA 2.
UTVRĐIVANJE NAČINA I OKVIRA ZA IMPLEMENTACIJU
MAGISTARSKOG I DOKTORSKOG STUDIJA NA UNIVERZITETU U TUZLI
Predpostavke i aktivnosti u daljoj realizaciji reforme obrazovnog sistema na Univerzitetu u Tuzli
Prof.dr. Mirsad Đonlagić sačinio je i obrazložio materijal - Predpostavke i aktivnosti u daljoj realizaciji reforme obrazovnog sistema te utvrđivanja načina i okvira za implementaciju magistarskog i doktorskog studija na Univerzitetu u Tuzli, nakon čega je obavljena rasprava i doneseni slijedeći
2.
Z A K LJ U Č C I
TAČKA 3.
DONOŠENJE ODLUKE O RASPISIVANJU KONKURSA ZA IZBOR U
NAUČNO-NASTAVNA, UMJETNIČKO-NASTAVNA I SARADNIČKA ZVANJA NA UNIVERZITETU U TUZLI
Nakon razmatranja prijedloga Naučno-nastavnih vijeća Fakulteta/Akademije Univerziteta u Tuzli za raspisivanje Konkursa za izbor nastavnika i saradnika, Senat Univerziteta donio je
3.
O D L U K U
I
Raspisuje se Konkurs za izbor kandidata u naučno-nastavna,
umjetničko-nastavna i saradnička zvanja na Fakultetima/Akademiji Univerziteta u
Tuzli (u daljem tekstu: Konkurs).
II
Sastavni dio ove Odluke čini tekst Konkursa.
Pod tekućim pitanjima i informacijama, prof.dr. Snježana Marić, prorektor za finansiranje i razvoj Univerziteta u Tuzli informisala je Senat Univerziteta da je zaposlenicima isplaćena plaća za mjesec april 2007. godine (kao akontacija), na osnovu Pravilnika Ministarstva obrazovanja, nauke, kulture i sporta o grupama poslova i zadataka i okvirnih koeficijenata za obračun plaća u javnim ustanovama visokog obrazovanja.
Na osnovu člana 6. navedenog Pravilnika, Univerzitet je dužan da u roku od 30 dana uskladi Pravilnik o plaćama, sa Pravilnikom i Uredbom o načinu i postupku utvrđivanja plaća, naknadama i drugim materijalnim primanjima službenika i namještenika u organima uprave.
Pored ostalog, a u vezi sa Finansijskim planom i Planom nabavki, insistirala je da dekani Fakulteta/Akademije i Stručne službe Univerziteta intenzivno rade na pripremi tenderske dokumentacije.
Drugih pitanja i informacija nije bilo pa je sjednica završena u 15,30 sati.
PREDSJEDAVAJUĆI
UNIVERZITET U TUZLI
Broj: 03-3271-1/07.
Tuzla, 09.05.2007. godine